Bodyart Team - Požega, Sokolova 45 - tel.  034 273 000 - email. robert.medjugorac@po.t-com.hr

3. Najčešća pitanja u vezi prehrane, fitnessa i bodybuildinga
Srijeda, 28 Travanj 2010 13:58
savjeti1Jesu li proteini štetni?
NE! Gotovo svakodnevno se srećem s takvim pitanjem, posebno od strane početnika ili zabrinutih roditelja. Ne samo da su proteini korisni našem organizmu, nego su i neophodni. Pojedinci čak kažu: “bjelančevine su dobre, a proteini su loši“. To je isto, proteini jesu bjelančevine.

Svaki puta kada pojedete npr. meso, sir, jaja ili popijete mlijeko vi ste pojeli proteine. Oni su osnovna gradivna tvar mišića, ali i sudjeluju u još velikom broju procesa u našem organizmu. Bez dovoljnog unosa proteina neće se stvoriti novo mišićno tkivo. Preporučena količina, za aktivnu osobu je 1,5-2 grama proteina po kilogramu tjelesne težine. Međutim, za bodybuildera, osobno preporučujem i nešto veći unos. Naravno sve se ovo odnosi na zdrave osobe. Ako ste bubrežni bolesnik, doktor će vam sigurno smanjiti unos proteina u prehrani kako bi rasteretio bubrege. Zdrave osobe se ne moraju ni najmanje brinuti. Nikada povećani unos proteina nije zdrave bubrege „pretvorio“ u bolesne.

Veliki dio problema je neinformiranost i „babske“  priče. Ljudi vide kutiju s prahom i pomisle kako je to nekakva „kemija“. Odakle „dolaze“ ti proteini u kutijama. Više je izvora, mliječno-jajčanima samo ime kaže odakle sirovina za njihovu proizvodnju. Popularni whey protein nastaje iz sirutke, ostatka od proizvodnje sira. Postoje još i sojini kao i razne kombinacije već navedenih proteina. Dodatni problem je često miješanje proteina i dopinga. Proteini su najobičniji dodatak prehrani, dakle hrana. Doping su, najčešće, lijekovi koji se ne upotrebljavaju u svrhu liječenja, nego zloupotrebljavaju u svrhu postizanja boljih sportskih rezultata.

Zaključak: ako želite zdravo i mišićavo tijelo uzimajte proteine. Svi izvori su dobri, i hrana i dodatci prehrani. Tako će vaš trud u teretani rezultirati zdravim, fit tijelom.

2. Koliko brzo mogu skinuti 10 kg?

Vrlo brzo. Međutim, još brže će te ih vratiti. I vjerojatno ugroziti svoje zdravlje. To je tzv. jo-jo efekat. Nakon brzog gubitka kilograma, oni se još brže vraćaju i često idu iznad početne kilaže. Zbog toga, treba nastojati gubiti kilograme polako, kako organizam ne bi pokrenuo „obranu od nestajanja“ tj. usporio metabolizam. I treba nastojati izgubiti masne naslage, ne nužno kilograme. često se desi da pravilnim treningom i prehranom dođe do neznatnih promjena na vagi, ali struktura tijela se potpuno izmjeni. Kilogrami ostanu isti, ali nekada „mekano“ tijelo sad je fit. Odredite si realne ciljeve, kilogrami nisu došli preko noći, pa tako neće ni otići preko noći. Trening, pravilna prehrana i vrijeme su rješenje.

3. Jedem samo dva puta dnevno, a debljam se. Kako to?

Naš organizam nije u stanju stvarati zalihe proteina i ugljikohidrata (ustvari je, ali u vrlo malim količinama), ali zato može stvoriti zalihu masnoća. Ako jedemo samo dva puta dnevno, razmak između dva obroka je prevelik. Tijelo šalje znak da mu treba hrane i stvara se osjećaj gladi. Nakon 10-12 sati bez hrane, taj osjećaj gladi je veliki i jede se puno hrane. Previše za jedan obrok. Naš organizam ne može iskoristiti toliku količinu hrane i višak odlazi u masne stanice… debljamo se.

Rješenje? Povećajte broj obroka i smanjite količinu hrane po obroku. Jedite češće i manje. Tijelo će imati sve što mu treba za normalno funkcioniranje, a neće imati viška za stvaranje „zaliha“. Osim toga, osjećaj gladi, zbog čestih obroka će biti puno manji i neće nastupati krize (kada morate pojesti slatkiš ).

Robert Međugorac

 

Komentari 

 
+6 #2 Robert 2012-03-29 14:58
Boris,
Prvo, moraš promjeniti prehranu. Jedi više malih obroka dnevno (5 do 6), vremenski što pravilnije raspoređenih. Pij puno vode. Izbaci sve „prazne“ kalorije tipa slatkiši, grickalice, fast food, sokovi i sl. Prehranu baziraj na visokom unosu proteina, umjerenom unosu ugh i malom unosu (samo „dobrih“) masnoća.
Drugo, moraš promjeniti trening. Kružni trening ti očigledno ne daje željene rezultate. Naglasak ti je ne trbuhu i prsima, zato njih radi 2 puta tjedno, ali pazi i da se dovoljno odmoriš...probaj sljedeće: Pon:trbuh, prsa Uto:rame, noge Sri:odmor Čet:trbuh, prsa Pet:leđa, ruke Sub i Ned:odmor. Kardio umjerenog tempa 30 min nakon treninga (osim nakon nogu). Za „pump“ u prsima pripazi na tehniku vježbe i jedi ugh sat prije treninga. U treningu budi koncentriran na pokret. Nije dovoljno napraviti pokret, napravi ga svjesno! Kontrakcija mišića! Osjeti vježbu, nemoj samo ići od točke A do točke B!
Treće, moraš imati dovoljno odmora. Spavaj.
I na kraju, budi strpljiv. Uz primjenu svega navedenog i malo vremena, rezultat neće izostati. Uživaj u treningu! Pozdrav.
Robi
Citat
 
 
+1 #1 boris 2012-03-19 22:22
Pozdrav.Imam 25 godina,u teretanu sam prvi put ušao prije 10 godina sa prekidima,al sam zadnje 3 godine redovan,hranim se koliko god mogu kvalitetno i koristim whey protein.Međutim,vječni mi je problem donji trbuh,koji je sve samo ne ravan,kao i prsa,koja koliko god trenirao,uvijek ostaju mekana i bez oblika,kao mlitava(tip sam osobe koja nije mršava,al nije sklona debljanju).Da ne zaboravim,visin a mi je oko 180 cm,a težina oko 82kg,treniram tjedno 3-4 puta,u zadnje vrijeme kruži trening s utezima,jer sam prije godinu i pol dana treningom mase nabacio 85 kg,al nekvalitetnih(n aglask stavljam na donji trbuh i prsa)Moje je pitanje koji je najbolji način da stesam d.trbuh i prsa,jer taj dio mi je očito genetski nezahvalan,al kako se protiv gena dobrim dijelom može,zanimam me što da učinim s tim?
Unaprijed hvala.
Citat
 

Dodaj komentar


Sigurnosni kod
Osvježi

Novosti Najave natjecanja

25/09/2014 >>DVA ZLATA ZA POŽEŽANKU Patricia Januš apsolutna je pobjednica u powerliftingu

article thumbnail

POŽEGA/SV. MARTIN NA MURI Patricia Januš, članica požeškog Powerlifting kluba Body Art apsolutna je pobjednica natjecanja održanog u Svetom Martinu na Muri. Ovo joj je prva pobjeda ne samo u  [ ... ]


26/08/2014 >>ROBERT MEĐUGORAC: Često sam eksperimentirao s formom što me danas čini boljim trenerom

article thumbnail

POŽEGA- Požega je poznata po vrlo dobrim uspjesima u bodybuildingu. Jedan od pionira tog sporta, a danas trener u fitness centru Body Art je Robert Međugorac – Robi koji nam je rekao kako je to i [ ... ]


Video novi video klipovi

Pogledaj galerijuSvjetsko prvenstvo 2008

article thumbnail

Svjetsko prvenstvo 2008. godine.


Pogledaj galeriju7 dana nakon WPF-a

article thumbnail

Nakon odmora od napornog puta i puno dobre hrane, snimali smo u “Body Art”-u materijal [ ... ]


Pogledaj galerijuPripreme 2011.

article thumbnail

Početak priprema 117 kg, natjecanje 105 kg.


Pogledaj galerijuMarko Raguž

article thumbnail

Marko Raguž, 17. godina - slike s prvog pozinga.